Wyprawa w ramach projektu: „Odkryć nieznane!”

Pierwszego dnia po dwunastogodzinnej podróży zebraliśmy siły, aby zwiedzić piękną miejscowość Vasto we Włoszech. Udaliśmy się na spacer bulwarami. Przeszliśmy także obok pomników i klimatycznych włoskich kamienic. W trakcie spaceru mieliśmy możliwość odwiedzenia kościoła św. Michała Archanioła. Wyczerpujący dzień zakończyliśmy we włoskiej pizzerii, delektując się tradycyjnym specjałem południowców.

Drugi dzień projektu Erasmus+ „Odkryć nieznane”/”Discover undiscovered” zaczęliśmy od pysznego włoskiego colazione. Następnie udaliśmy się w kierunku szkoły. Zapoznaliśmy się z grupą włoską i grecką. Włosi niezwykle ciepło nas powitali serwując regionalne specjały, prezentując tańce regionalne i opowiadając o swoim regionie Abruzo. Następnie poszliśmy wspólnie na spacer ulicami Vasto. Zobaczyliśmy piękne zabytki, w tym bramę – pozostałość po świątyni, a także dzwon z kościoła św. Piotra i ruiny starych budowli. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją z grupą włoską i grecką.

Dzień trzeci naszego projektu Erasmus+ „Odkryć nieznane” rozpoczęliśmy od debaty oxfordzkiej w szkole, w Vasto. Rozmawialiśmy na temat pozytywnych i negatywnych stron sztucznej inteligencji. Następnie, wraz z lokalnymi uczniami wzięliśmy udział w demonstracji przeciwko cyberprzemocy. Część grupy polskiej i greckiej zagrała wraz z Włochami w Kahoota o Europie. Po czasie spędzonym w szkole udaliśmy się autobusem w kierunku rezerwatu przyrody „Riserva naturale guidata Punta Aderci”. Widzieliśmy trzecią w Europie – pod względem wysokości – latarnię morską, a także trzecią w Europie – pod względem wielkości – przystań przemysłową. Spędziliśmy również czas na kamienistej plaży znajdującej się na obszarze wspomnianego rezerwatu. Widać stamtąd Trabocco – pomost służący do połowu ryb. W dalszej kolejności udaliśmy się w kierunku „Fontanny Płodności”, liczącej ponad 2000 lat! Grupa włoska, grecka i polska podziwiała klasztor benedyktyński. Widzieliśmy też znajdujące się nieopodal, liczące ponad 1100 lat drzewo oliwne, które uschło cztery lata temu. Nasz intensywny dzień zakończyliśmy we włoskiej restauracji „La Transumanza”. Mieliśmy możliwość spróbować włoskich makaronów.

Uczestnicy projektu na lotnisku
Uczestnicy projektu w czasie zwiedzania Vasto
Międzynarodowa grupa uczestników projektu w czasie zwiedzania Vasto
Uczestnicy projektu z Włoch, Grecji i Polski
Trzy grupy uczestników w pracowni szkolnej
Trzy grupy uczestników na dziedzińcu szkolnym
Uczestnicy projektu w rezerwacie przyrody