Wycieczka w ramach projektu „Poznaj Polskę”

Logo projektu "Poznaj Polskę"

W dniach 19-21.10.22 r. uczniowie wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Kazimierza Dolnego, Sandomierza, Wieliczki i Krakowa. Wyjazd odbył się dzięki dofinansowaniu w ramach projektu MEiN pt. „Poznaj Polskę”, dzięki któremu uczniowie mieli możliwość poznać dziedzictwo narodowe i kulturowe Polski.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był Kazimierz Dolny, gdzie pod opieką przewodnika zwiedziliśmy Rynek i Muzeum Nadwiślańskie, obejrzeliśmy wystawę sztuki złotniczej. Na koniec weszliśmy na Wzgórze Trzech Krzyży. Następnie pojechaliśmy do Sandomierza, gdzie poznaliśmy historyczną część miasta. Widzieliśmy dom Długosza, zamek królewski, zabytkowe kościoły św. Michała, św. Jakuba i św. Ducha.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Wieliczki. Pokonaliśmy 800 schodów prowadzących do wnętrza kopalni. Podczas wycieczki z przewodnikiem, mogliśmy podziwiać wspaniałe kaplice, urokliwe, podziemne jeziorka, majestatyczne konstrukcje i unikalne rzeźby. Najbardziej zachwycił nas wystrój kaplicy św. Kingi, wydrążonej w XIX wieku. Kończąc pobyt w kopalni, wsiedliśmy w zabytkowy górniczy szyb i wyjechaliśmy na powierzchnię.

Następnie udaliśmy się do Krakowa. Pierwszym punktem był Kopiec Kościuszki, ze szczytu którego podziwialiśmy panoramę miasta.
Zmierzając w stronę Wawelu podziwialiśmy kościół św. Franciszka bogato zdobiony freskami i witrażami autorstwa S. Wyspiańskiego.

Kolejnym punktem był Rynek Główny i najstarsze, krakowskie Sukiennice, które są jednym z najważniejszych obiektów historycznych w Krakowie. Ostatnim punktem naszego zwiedzania był Kościół Mariacki. Przewodnik przekazał nam wiele ciekawych i cennych informacji na temat ołtarza Wita Stwosza. Na koniec wizyty na Rynku Głównym wysłuchaliśmy melodii słynnego hejnału z Wieży Mariackiej.

Spacerem udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie z arkadowym dziedzińcem zamku królewskiego. To niezwykłe miejsce, które jest symbolem narodowym i kulturowym Polaków, tutaj kształtowała się historia naszego kraju.