15 kwietnia 2025 w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji postanowiliśmy zorganizować w naszej szkole kilka aktywności, które mają na celu zwiększenie świadomości ekologicznej, kształtowanie postaw proekologicznych oraz pokazanie, że nawet najmniejsze działania mają znaczenie dla ochrony środowiska. Chcemy zintegrować społeczność szkolną wokół wspólnego celu i pokazać, że zmiana zaczyna się od każdego z nas. Takie inicjatywy uczą odpowiedzialności i zachęcają do aktywnego działania na rzecz naszej planety.
Każda klasa miała przydzielone konkretne zadanie związane z Dniem Ziemi. W kilku kolejnych postach pokażemy Wam, nad czym pracowaliśmy i jakie efekty udało się osiągnąć.
Klasa 3b przeprowadziła debatę na temat tego, czy nasza szkoła jest proekologiczna. Uczniowie zauważyli, że już podjęliśmy wiele kroków w stronę bycia bardziej eko. Pozyskaliśmy fundusze na zakup pojemników do segregacji odpadów. Zbieramy nakrętki.
Mamy specjalne pojemniki na zużyte baterie, które regularnie oddajemy do utylizacji.
Organizowaliśmy zbiórki starych telefonów komórkowych. Coraz częściej robimy cyfrowe notatki i staramy się ograniczać drukowanie oraz kserowanie materiałów dydaktycznych.
Dwa razy w roku bierzemy udział w akcji Sprzątania Świata.
W ramach szkolnych obchodów Dnia Ziemi, klasa 2c zorganizowała debatę na temat globalnego ocieplenia, stawiając odważne pytanie: czy to mit, czy prawda? Uczniowie przyjrzeli się faktom, dowodom naukowym oraz różnym opiniom krążącym w mediach i społeczeństwie.
W wyniku burzliwej, ale bardzo merytorycznej dyskusji, doszli do wspólnego wniosku – zmiany klimatyczne są realnym i poważnym wyzwaniem naszych czasów. Zwrócili uwagę na rosnącą liczbę ekstremalnych zjawisk pogodowych, topniejące lodowce, podnoszący się poziom mórz oraz skutki nadmiernej emisji gazów cieplarnianych.
Debata pokazała, że choć temat bywa kontrowersyjny, to nie wolno go bagatelizować. Uczniowie zgodzili się, że każdy z nas – niezależnie od wieku – ma wpływ na przyszłość planety. Troska o klimat to nie moda, lecz konieczność i wyraz odpowiedzialności za losy świata, który zostawimy kolejnym pokoleniom.



