W naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy i Nękaniu w Szkole (w tym cyberprzemocy) – dzień, który przypomina, jak ważne jest mówienie o szacunku, empatii i odpowiedzialności za słowa.
Cała społeczność szkolna zaangażowała się w działania mające na celu zatrzymanie przemocy i hejtu – zarówno w świecie realnym, jak i w sieci.
Podczas warsztatów z wychowawcami uczniowie rozmawiali o tym, czym jest przemoc, jakie niesie konsekwencje emocjonalne i prawne, jak reagować oraz gdzie szukać pomocy.
Każda klasa przygotowała plakat, który nie tylko promował pozytywne relacje, ale też pokazywał skutki działań przemocowych, możliwe konsekwencje oraz sposoby rozwiązania problemu.
W ramach akcji powstało mnóstwo wyjątkowych materiałów i pomysłów:
✨ projektowanie ulotki informacyjnej,
💌 akcja „Zamiast hejtu – wsparcie” – karteczki z pozytywnymi słowami dla innych,
🎬 nagrywanie krótkich filmików i rolek,
🎤 tworzenie piosenek i rapów o empatii, tolerancji i szacunku,
💭 pisanie „Listu do hejtera”,
👕 projektowanie loga „Twoja pomoc daje mi moc” na koszulki,
🪜 tworzenie haseł motywacyjnych na szkolne schody.
Podczas zajęć z języka angielskiego starsi uczniowie przygotowywali list formalny do władz edukacyjnych dotyczący problemu cyberprzemocy – w ramach zadania maturalnego na poziomie rozszerzonym.
Na zakończenie tego wyjątkowego dnia wybraliśmy się do kina na film „Nie martw się, nic mi nie jest.”, który porusza temat hejtu i jego konsekwencji.
To była prawdziwa lekcja empatii, refleksji i odwagi, by reagować, gdy dzieje się krzywda.
🎞️ Powstała niezliczona ilość materiałów, zdjęć, filmików prac – chcemy się nimi z Wami podzielić!
👉 Zaglądajcie na naszego Instagrama i TikToka, obserwujcie, komentujcie i udostępniajcie ten post, by wspólnie nieść przekaz Stop Hejtowi dalej!
💛 Dziękujemy całej społeczności szkolnej – uczniom, nauczycielom i dyrekcji– za ogromne zaangażowanie, pomysły i otwartość.
Jesteśmy przekonani, że ta akcja zostanie z nami na długo – bo każdy dzień może być dniem bez hejtu.







